EVENT DESIGN, STYLING & SET-UP
TAPAHTUMASUUNNITTELU, -STAILAUS & -RAKENNUS
LIDL #KREISIKESÄ
Season launch / Sesongin lanseeraus, Kellohalli, Helsinki
As part of our ongoing event design cooperation with Lidl Suomi we designed two events around their seasonal launch of summer 2018 under the hashtag #kreisikesä
The events took place at Kellohalli in Helsinki (pictured) and a later one at Tennispalatsi movie theatre. Lidl asked us to create a sunny California vibe with some mid-century influences to present their new product lines in a fresh and fun way.
As with all of Lidl's influencer event designs, we paid special attention to creating lots of room for social media moments, such as the #kreisikesä lounge that transported guests to a sunnier place in the midst of a cool and crisp day during early spring in Helsinki.
Loimme pitkäaikaiselle yhteistyökumppanillemme Lidlille kaksi #kreisikesä -tapahtumaa, joissa lanseerattiin kesän 2018 sesonkituotteet. Toiveena oli aurinkoinen tunnelma Kalifornia-viboilla, joka toisi tuotteita esiin raikkaalla ja hauskalla tavalla.
Kuten kaikkiin Lidlin vaikuttajatapahtumiin, kiinnitimme erityistä huomiota siihen, että saimme luotua tilaan kohteita, joissa vieraat voisivat napata kuvia sosiaaliseen mediaan: värikäs #kreisikesä -lounge, joka kuljetti vieraat aurinkoisempaan paikkaan keskeltä Helsingin hyytävää talvea oli juuri täydellinen tähän tarkoitukseen.